خانه / افغانستان‏ / پیام تسلیت

پیام تسلیت

مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد شهادت استاد وحید مژده را به خانوادۀ شهید، دوستان و دوست‌داران ایشان، تمام فعالان مبارزۀ برحق راه صلح او آزادی کشور و ملت مسلمان و ستم دیدۀ افغانستان تسلیت گفته از درگاه خداوند متعال برای شان بهشت برین آرزو داریم. استاد وحید مژده شخصیت متعهد به منافع ملی بوده و همواره صدای صلح و هم‌پذیری را بلند کرده بود و در این راه تلاش‌های خستگی ناپذیر را انجام داده است.

حقیقت این است که ما همه‌روزه شاهد چنین جنایات هستیم و کشور ما در وضعیت اسف‌باری قرار دارد. بزرگترین عامل این وضعیت نیز جنگ جاری و حضور نیروهای خارجی در کشور است و تنها راهی برای تغییر این وضعیت خاتمۀ حضور خارجی در کشور و صلح و تفاهم بین الافغانی است. ولی با تأسف فراوان افغان‌های دلسوزی که از ادامۀ این وضعیت رنج می‌برند و برای صلح در کشور کار می‌کنند و با پالیسی‌های حکومتی مخالفت نشان می‌دهند، به شکل مرموز و زنجیره‌ای مورد هدف قرار می‌گیرند. استاد مژده نیز یکی از کسانی بود که برای صلح، خاتمۀ حضور خارجی در کشور و تغییر وضعیت ناهنجار کنونی از راه صلح و تفاهم همواره صدای خویش را بلند کرده بود.

ما باور داریم که افغان‌ها در حال حاضر راهی جز بلند کردن صدای صلح ندارند و تلاش‌های مرموز خاموش کردن چنین صداها تروریزم و اختناق آزادی بیان است. کسیکه از لحاظ قانون مجرم نیست و قانونا بازداشت شده نمی‌تواند، ترور نمودن آنها جز اینکه تلاشی برای خاموش ساختن این صداها باشد، انگیزۀ دیگری ندارد و ما این کار را به شدت تقبیح می‌کنیم.

ما باورمندیم که ترور و هدف قراردادن علم‌برداران مبارزۀ قلمی و زبانی در راه صلح، وضعیت کشور را بیش از پیش به سوی خرابی می‌برد و هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

شهادت استاد مژده واقعا ضایعۀ بزرگ خانوادۀ علم و فرهنگ و تلاش‌های صلح در کشور است.

إنا لله وإنا إلیه راجعون

مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد

همچنین ببینید

د ملي پخلاینې لپاره د اسلامي امارت کمیسیون؛ خنډونه او فرصتونه

لیکنه: قاصد د ستراتېژیکو څېړنو مرکز څو ورځې وړاندې د اسلامي امارت کابینې په یوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *