خانه / د مرکز خبرونه / هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با معین وزارت تحصیلات عالی دیدار کرد

هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با معین وزارت تحصیلات عالی دیدار کرد

یک هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با دکتور احمد سیر مهجور معین وزارت تحصیلات عالی افغانستان دیدار و روی همکاری‌های دوجانبه میان این مرکز و وزارت تحصیلات عالی افغانستان بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار که در مقر وزارت تحصیلات عالی افغانستان انجام شد، دکتور عبدالباقی امین رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد نخست در مورد مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد و کارهای مهم تحقیقی این مرکز روشنی انداخت و بعدا به تشریح طرح متابعت تحقیقات علمی در افغانستان که یکی از برنامه‌های کاری این مرکز است، به شکل همه‌جانبه بحث کرد.

آقای امین گفت: «در سایر کشورها تحقیقات علمی در مؤسسات تحصیلی به دقت متابعت و معلومات مختصر آن به دسترس محققان قرار می‌گیرد، ولی چنین چیزی در کشور ما وجود ندارد، چیزیکه تاثیرات منفی روی عرصۀ تحقیق در افغانستان به جا مانده است.»

وی افزود: «مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد تا حدی در این مورد کار کرده است، ولی به منظور هرچه بهتر عملی شدن این طرح و رسیدن به هدف در این مورد نیاز به کمک وزارت تحصیلات عالی افغانستان دیده می‌شود و ما امیدواریم وزارت محترم با قاصد در این مورد همکاری نماید.»

آقای مهجور، معین وزارت تحصیلات عالی افغانستان نیز در مورد اهمیت و ابعاد مختلف متابعت تحقیقات علمی صحبت نموده وعده سپرد که وزارت تحصیلات عالی در چوکات قانون این وزارت با قاصد در این عرصه همکاری خواهد کرد. وی ضمن تمجید از این طرح پیشنهاد کرد تا این طرح بیشتر تفصیلی گردد تا تمام ابعاد آن واضح‌تر شوند.

قابل یادآوری است که قاصد تحقیق‌های علمی در افغانستان به خصوص در پوهنتون‌های افغانستان را متابعت می‌کند و معلومات مختصر و تفصیلی این تحقیقات را به منظور ایجاد سهولت برای محققان و جلوگیری از تکرار تحقیق‌ها از طریق وب‌سایت خویش ارائه می‌کند.

پایان

همچنین ببینید

اشتراک هیأت قاصد در نشست بین‌المللی کوالالمپور

یک هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد در نشست سران کشورهای اسلامی (کوالالمپور ۲۰۱۹) در باره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *