خانه / د مرکز خبرونه / هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل ملاقات کرد

هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل ملاقات کرد

دکتور عبدالباقی امین رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد و حکمت الله زلاند معاون این مرکز با سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل ملاقات و روی موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

در این ملاقات که روز دوشنبه (17 فبروری 2020م) در دفتر سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل صورت گرفت، آقای حسین اونی بوتسالی سفیر دایمی سازمان همکاری‌های اسلامی در ضمن خوش آمد گویی به هیأت قاصد در مورد تلاش‌های این سازمان برای صلح در افغانستان سخن زد.

دکتور عبدالباقی امین نخست در مورد فعالیت‌های مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد و به خصوص تلاش‌های این مرکز در عرصۀ صلح افغانستان روشنی انداخت.

آقای امین در ادامه گفت: «سازمان همکاری‌های اسلامی خانۀ مشترک تمام کشورهای اسلامی است و به همین دلیل نیاز به نقش فعال این سازمان در پروسۀ صلح افغانستان دیده می‌شود که در حال حاضر به یک مرحلۀ حساسی رسیده است».

به گفتۀ آقای امین، فرصتی که در حال حاضر برای صلح در افغانستان مهیا شده است، نیاز به تلاش‌های تمامی جهت‌ها دارد تا این فرصت ضایع نشود.

سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی نیز تلاش‌های مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد در عرصۀ صلح افغانستان را ستایش نموده فرصت کنونی صلح در افغانستان را ارزنده و مهم خواند و تاکید کرد که افغان‌ها باید به میز مذاکره بنشینند و این جنگ خونین را بالآخره خاتمه ببخشد.

آقای حسین اونی بوتسالی گفت: «سازمان همکاری‌های اسلامی تلاش‌های صلح در افغانستان را به جدیت تعقیب می‌نماید و آرزو دارد این تلاش‌ها به نتیجۀ مثبتی بیانجامد».

در این ملاقات توافق صورت گرفت که همکاری بین دو طرف بیشتر از پیش تقویت گردد. مرکز مطالعات استراتیژیک پژوهش‌ها و انتشارات خویش را با سفارت سازمان همکاری‌های اسلامی شریک خواهد ساخت و هر دو جانب تحلیل‌ها و نظریات خویش در مورد صلح را در میان هم خواهند گذاشت.

پایان

همچنین ببینید

هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با معین وزارت تحصیلات عالی دیدار کرد

یک هیأت مرکز مطالعات استراتیژیک قاصد با دکتور احمد سیر مهجور معین وزارت تحصیلات عالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *